ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ertebatghablezdevag01

ارتباطات قبل از ازدواج امروزه در بین جوانان یک امر طبیعی و عادی به حساب می آید. بسیاری از دختران و پسران هستند که قبل از ازدواج با یکدیگر ارتباط دارن و ممکن است که این رابطه به سال ها نیز کشیده شود. در گذشته ازدواج ها سنتی بود ، یعنی خانواده صلاح فرزند خود را بر این میدیدند که با شخصی که خود در نظر دارند ازدواج کنند.

مطالعه کنید : ارتباطات

البته کم پیش می آمد ازدواج ها ناموفق شود. اما امروزه دیگر همه چیز متفاوت شده است. بر قراری ارتباطات قبل از ازدواج میتواند به شناخت افراد از یکدیگر کمک بسزایی کند. همین موضوع میتواند باعث شود تا فرد مناسبی را برای خود انتخاب نمایید. اما خب از طرفی هم یک سری معایب نیز دارد.

تعریف رابطه قبل از ازدواج

در انسان ها غریزه ای وجود دارد که نیاز دارند تا با جنس مخالف ارتباط بر قرار کنند و نزدیکی در دوستی داشته باشند. در واقع به این نوع هم صحبتی و کنار هم بودن دو دختر و پسر رابطه میگویند. البته که باید بدانید روابط نیاز به کار و ارتباطات زیادی دارد. اما هنوز این موضوع که درک کنید طرف مقابلتان چه چیزی میخواهد واقعا کار سخت و دشواری به حساب می آید.

شما باید در یک رابطه تعادل را بر قرار کرده و به صورت کاملا واضح و روشن با شریک زندگی خود صحبت کنید. یعنی هر دو طرف نیازها و خواسته های خود رو به پارنتر خود بگوید تا رابطه ای درست و آرام داشته باشید. این روزها برقراری ارتباط بین دختر و پسر ها امری کاملا عادی و طبیعی به حساب می آید. این بر قراری ارتباط باعث میشود تا شناخت طرفین از هم بیشتر شود.

ertebatghablezdevag03

آیا دوستی قبل از ازدواج فایده ای دارد؟

دوست بودن با جنس مخالف همیشه به نتیجه های بدی نمیرسد. دختر و پسر با چهارچوبی که در رفت آمد با یکدیگر دارند و البته نظارت خانواده ، میتوانند از بروز خیلی از اشتباهات جلوگیری کنند. از این رو میتوانیم بگوییم که ارتباط قبل از ازدواج میتواند منافعی داشته باشد. خوبی هایی از جمله:

کسب تجربه در برخورد با جنس مخالف

دختران و پسران رفتار ها و علایق متفاوتی دارند که عدم آگاهی از این تفاوت ها باعث میشود تا  زوجین دچار سوء تفاهم هایی شوند. شما زمانی که با جنس مخالف آشناییت داشته باشید میتوانید این تفاوت ها را به خوبی درک کنید. دوستی و ارتباط قبل از ازدواج میتواند دلیلی خوبی برای فهمیدن و درک کردن این تفاوت ها باشد. بنابراین اینگونه نسبت به ملاک و استانداردهای خود یک رابطه را شروع خواهید کرد.

خودشناسی

زمانی که شما هرگز با هیچ حنس مخالفی رفت و آمد نکرده اید ، چگونه میخواهید متوجه شوید که از چه رفتارهای آن ها خوشتان می آید و از چه رفتارهایی نه! در واقع دوستی با جنس مخالف باعث میشود تا با برخی از معیارهای خود آشنا شوید و بتوانید آن ها را بشناسید تا تصمیم درستی بگیرید.

ertebatghablezdevag04

افزایش ارتباط اجتماعی

در صورتی که شما تجربه رابطه پیش از ازدواج داشته باشید ، در واقع ارتباطی موثر خواهید داشت. در این ارتباطات مجبور میشوید که تصمیم های مهمی بگیرید و با همه پیامد های کار خود مواجه شوید. این امر میتواند به انعطاف اجتماعی شما نیز تاثیر زیادی بگذارد.

تفاوت دوستی و ازدواج

بسیاری از جوانان فکر میکنند که شرایط به وجود آمده در زمان ازدواج درست مانند شرایطی است که در زمان دوستی و یا نامزدی داشته اند ؛ در صورتی که این طرز فکر کاملا اشتباه بوده و این دو موضوع تفاوت های زیادی با هم دارند. در واقع دنیای دوستی که در آن وارد میشوید ، دنیای رویا و ایده آل هاست و هیچ مورد کاملا حقیقی در آن وجود ندارد.

در واقع در این دنیا پارتنر مورد علاقه ات کنارت است و شما رابطه خود را با امید و شرایط پیش میبرید. اما زمانی که ازدواج میکنید تمام این قضایا فرق میکند. حال شما مسئولیت های زیادی دارید که باید به تمام آن ها رسیدگی داشته باشید. دیگر خبری از آن روابط عاشقانه مداوم نیست. پس از ازدواج باید به غیر از دوست داشتن پارتنر خود ، مسئولیت های زندگی را هم قبول کنید و البته به درستی آن ها را انجام دهید.

مزایا و معایب ارتباطات قبل از ازدواج

آشنایی قبل از ازدواج مزایا و معایب زیادی دارد. اما میتوان گفت داشتن یک زندگی مشترک موفق بیشتر به طرز تفکر و برخورد افراد بستگی دارد که در لحظات حساس زندگی چگونه عمل کنند. از مزیت هایی که آشنایی قبل از ازدواج دارد عبارتند از:

مشاهده تفاوت های یکدیگر

از مهم ترین مزیت های آشنایی قبل از ازدواج ، شناخت تفاوت های طرفین از یکدیگر است. همه ما شخصیت مربوط به خودمان را داریم ، علاوه بر اینکه شباهت هایی با یکدیگر داریم ، تفاوت هایی نیز داریم که با شناخت آن ها میتوانیم درست ترین تصمیم را بگیریم.

ertebatghablezdevag

شناسایی بهتر شخصیت و تعامل با افراد دیگر

طرز فکر و رفتار انسان ها با هم فرق دارد و هر فردی به گونه فکر و رفتار میکند. هر میزانی که شما از این تفاوت ها آگاهی داشته باشید ، در واقع به خود در شناخت افراد کمک میکنید.

فهمیدن نکات مورد علاقه

برقراری ارتباط با جنس مخالف به شما کمک میکند تا علایق خود را نسبت به جنس مخالف بشناسید.  یعنی در واقع اینگونه متوجه میشوید که از چه ویژگی ها و شخصیت هایی خوشتان می آید و میتوانید به راحتی با آن ها کنار بیایید.

یادگیری مهارت های ارتباطی

شما در زندگی فرصت های زیادی کسب میکنید تا با افراد مختلف ارتباط بر قرار کنید. در یک رابطه نیز مجبور به تصمیم گیری های زیادی هستیم که هر پیامدی داشته باشد باید بر عهده بگیریم. این امر باعث میشود تا مهارت های ارتباطی را نیز یاد بگیریم.

ertebatghablezdevag05

معایبی که برقراری ارتباطات قبل از ازدواج دارد

برقراری ارتباطات قبل از ازدواج همیشه نکات مثبتی ندارد ، در مواقعی نیست آسیب های جدی به افراد میزند. در واقع این رفتارهای اشتباه است که باعث از بین رفتن رابطه بین دو نفر میشود.

از آسیب هایی که رابطه قبل از ازدواج میزند عبارتند از :

  • وابستگی که بعد از بهم خوردن این رابطه صدمه های روحی به فرد وارد میکند.
  • اضطراب و نگرانی آن هم فقط به خاطر دیدگاه غلط جامعه و سخت گیری ها خانواده ها است.
  • فقدان شناخت درست که هرکسی سعی میکند تا نسخه خوب خودش را نشان دهد.
  • بدبینی نسبت به یکدیگر که مدام در هرکاری به هم شک دارند.
  • مقایسه کردن پارتنر خود با بقیه افرادی که در اطرافتان هستند.
  • تنوع طلبی که باعث میشود نتوانید تعهدی نسبت با فردی که با آن در رابطه هستید داشته باشید.
Ad Sidebar